700 de radare fixe în România: Cum vor fi identificați șoferii și ce amenzi riscă.

Începând cu luna martie, autoritățile din România vor instala aproximativ 700 de radare fixe în întreaga țară. Scopul principal al acestora este reducerea accidentelor rutiere și creșterea siguranței pe drumuri. Noile dispozitive vor fi amplasate în zone considerate periculoase, unde se înregistrează frecvent încălcări ale vitezei legale.
Noile radare fixe instalate în România vor funcționa cu ajutorul unor sisteme moderne de supraveghere și recunoaștere a numerelor de înmatriculare (ANPR – Automatic Number Plate Recognition). Aceste dispozitive sunt capabile să identifice automat vehiculele care depășesc limita de viteză și să transmită datele către autorități pentru emiterea amenzilor.
Cum este identificat conducătorul auto?
1. Captarea imaginii vehiculului – Radarul înregistrează atât viteza mașinii, cât și o imagine clară a acesteia, inclusiv numărul de înmatriculare.
2. Recunoașterea automată a numărului – Software-ul specializat analizează numărul de înmatriculare și îl compară cu baza de date a Poliției Române.
3. Stabilirea proprietarului mașinii – Pe baza numărului de înmatriculare, autoritățile identifică proprietarul autoturismului în Registrul Auto Român (RAR).
4. Emiterea sancțiunii – Dacă vehiculul a fost surprins circulând cu o viteză peste limita legală, amenda este generată automat și trimisă proprietarului prin poștă sau prin mijloace electronice, dacă acesta este înregistrat în sistem.
Ce se întâmplă dacă proprietarul nu era la volan?
Dacă proprietarul autoturismului nu era cel care conducea în momentul sancțiunii, acesta are obligația să comunice Poliției numele persoanei care a condus. În caz contrar, poate primi o amendă suplimentară pentru refuzul de a furniza datele conducătorului auto.Aceste radare vor fi amplasate în zone cu risc ridicat de accidente și vor contribui la reducerea excesului de viteză, făcând drumurile mai sigure pentru toți participanții la trafic.