Ministrul Energiei, Virgil Popescu, anunță că a fost stabilită procedura prin care clienții își pot recupera banii în cazul facturilor calculate greșit de distribuitori.

Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare“, a explicat ministrul Virgil Popescu într-o conferință de presă.

Guvernul a mai decis că furnizorii au obligația să recalculeze facturile fără a impune penalități în termen de 15 zile. De asemenea, în perioada de 15 zile, se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora, a mai spus ministrul Energiei.

În plus, pentru a preîntâmpina posibile eventuale abuzuri ale companiilor față de clienți pe perioada aplicării ordonanței de urgență de plafonare și compensare sunt interzise debranșările, a precizat Virgil Popescu.

Câte facturi au fost emise greșit?

În urma controalelor efectuate de Comandamentul pentru Energie al ANPC, au început să apară primele rezultate, în sensul în care, pe lângă contravenţiile acordate, furnizorii au început să remită facturile corectate către populaţie.  

La doar o săptămână de la înfiinţarea Comandamentului pentru Energie şi începerea controalelor, comisarii ANPC au finalizat 94 de acţiuni de control în întreaga ţară, alte 100 fiind în curs de derulare. Până acum, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.  

În urma verificărilor, unul dintre cei mai importanţi furnizori de energie electrică din ţară a stornat 2.232.224 de facturi la care nu se aplicase compensarea/plafonarea de la 01.11.2021, urmând a se emite un număr egal, în oglindă, de facturi calculate conform normelor legale în vigoare.

Ministrul a vorbit și despre numărul facturilor emise eronat. “Toată lumea vorbeşte de un milion, două milioane“, spune Virgil Popescu, care precizează însă că vrea să vadă raportul ANRE şi al ANPC, pentru a spune exact numărul acestor facturi. 

O factură care nu are elemente că este plafonată şi compensată, evident că nu are aplicate mecanismele de compensare“, a spus Virgil Popescu, adăugând că furnizorii au obigaţia să refacă absolut toate facturile unde nu s-au aplicat prevederile legale. De asemenea, nu au voie să perceapă penalităţi şi trebuie să sisteze plăţile pe perioada rectificării acestor facturi.

Sursa: https://observatornews.ro/economic/cum-isi-pot-recupera-romanii-banii-de-la-companiile-care-au-emis-facturi-gresite-explicatiile-ministrului-energiei-455080.html

By GetNews